מסע הקודש • הרבי מסקווירא בדרך לישראל: כל הפרטים

    ארי וידר | צילום: ויקיפדיה 1 Comment on מסע הקודש • הרבי מסקווירא בדרך לישראל: כל הפרטים
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד כחודש, כ"ג טבת, צפוי האדמו"ר מסקווירא להגיע לביקור היסטורי בישראל למשך שלושה שבועות רצופים בלווית למעלה מאלף חסידים.

    שיאו של הביקור צפוי להיות במעמד חנוכת הבית של היכל ביהמ"ד החדש של סקווירא ברחוב הטורים בירושלים נדבת לבו של  פטרון ההיכל הרב אביגדור אסטרייכר מראשי הקהילה בשיכון סקווירא. המעמד יתקיים בראשות מרנן ורבנן גדולי ומאורי ישראל ובראשם האדמו"ר מסקווירא שיאציל מהדרתו על הקהל.

    ביקורו של האדמו"ר בישראל נחשב להיסטורי עקב היותו של הביקור הרשמי האחרון לפני 21 שנים.

    האדמו"ר ינחת במטוס חברת יונייטד איירלינס בכ"ג טבת וישהה בישראל עד י"א שבט. אל האדמו"ר מצטרפים כ-1500 חסידים מרחבי תבל אשר ביקשו להיות נוכחים במעמדים ההיסטוריים.

    מעמדים רווי הוד צפויים להתקיים בעת הכתרת שלושת הדיינים החדשים של חסידות סקווירא, הגאון רבי אהרן גולדמינצר בירושלים, הגאון ר' יעקב אייזנברגר בבני ברק והגאון רבי יצחק צבי איינהורן בבית שמש, אשר יוכתרו ויתעטרו לכהן פאר כדומ"ץ הקהילה להורות דבר הלכה.

    שבת המרכזית תיערך בפרשת וארא בירושלים כאשר לצורך השבת יוקם אוהל ענק בהיכל בית מלכה בשכונת מקור ברוך כאשר אלפים מתושבי ירושלים צפויים להשתתף.

    בשב"ק פרשת בא ישבתו אלפי חסידי סקווירא  בשבת פרטית וסגורה בראשות האדמו"ר במירון סמוך ונראה לציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי כאשר לצורך כך נשכרו מבעוד מועד המבנים וחדרי האכסניות ביישוב מירון לטובת אלפי החסידים שישבתו במחיצתו של האדמו"ר.

    במהלך הביקור ההיסטורי יפקוד האדמו"ר גם את הכותל המערבי ויעורר בתפילה ישני חברון במערכת המכפלה, כמו גם מסע לגליל והשתטחות על קברי הצדיקים הטמונים לאורך ערי הגליל.

    לאורך שלושת שבועות הביקור יבקר האדמו"ר בבתי גדולי ישראל, יקבל את קהל חסידיו לעצה ולברכה וישתתף בסדרת מעמדי קבלת פנים וחנוכת הבית בערי הארץ.

    בימים אלו נערכים בוועדה המכינה המארגנת את הביקור לדאוג לאכסניות עבור אלפי החסידים שישהו בישראל כמו גם לשאר ההכנות הנדרשות לצורך ארגון מעמדי הענק שיתקיימו בימי הביקור.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      טוב שהודעתם מראש. נתחיל להתכונן לשמירה במירון על ספרי ברסלב. גם החברים שלנו מנטורי קרתא כבר בודקים את התקציבים וההקצאה של הבית ספר בתובל רוממה.